O veste tristă, pentru mine personal, a fost cea a decesului fostului lider PRM, Corneliu Vadim Tudor. Dispariția acestui personaj a venit ca un șoc, nu doar pentru mine, sunt convins. Acest eveniment mi-a adus în minte o gașcă de întrebări fără răspuns. 

  
Cunoscut ca un controversat personaj politic, fostul candidat(de 5 ori) la funcția de președinte al României a suferit un infarct și a decedat în jurul orei 18:30, azi, 14 Septembrie. 

Deși cariera politică nu a fost așa de înfloritoare(apogeul e poziția a doua la alegerile din 2000), Vadim Tudor a fost probabil cel mai cult politician al României. Acesta a surprins pe toată lumea cel puțin o dată ori cu reacțiile vulcanice și necontrolate, ori cu numeroasele cunoștințe din aproape orice domeniu. Cel mai mult amintea de evenimente istorice, oferind date exacte surprinzând audiența, însă și literatura era un subiect la care fostul lider al PRM excela. 

A fost de asemenea scriitor și publicist. Un ultim poem al său a fost scris pe pagina sa de Facebook lunea trecută. Îl redau, aici:

POEM INEDIT

ULTIMA CAFEA
Hai, Moarte, să bem o cafea

Ţi-o fac cu caimac, aromată

Mai leapădă-ţi coasa cea grea

Şi mantia asta ciudată.
Te rog să iei loc în fotoliu

Nu mă supără dacă fumezi

După cine eşti, Moarte, în doliu?

De ce tot suspini şi oftezi?
E foarte fierbinte cafeaua

Nu te grăbi, că te frigi

Mai lasă-mi pe cer, încă, steaua

Dacă eu am să mor, ce cîştigi?
Ai venit să mă iei în persoană

Prea mare onoare îmi faci

Din toată specia asta umană

Numai pe mine mă placi?
Hai să-ţi ghicesc în cafea

E bine să ştii ce te-aşteaptă

O cumpănă grea vei avea

Dar tu te descurci, eşti deşteaptă.
Eşti tot timpul în criză de bani

Aici, te asemeni cu mine

De ce să fim noi duşmani?

Eu te-nţeleg cel mai bine.
Lumea te aplaudă de departe

În zvon de corridă, olé!

Fii bună şi-ntoarce-te, Moarte

Să văd: după tine ce e?
Acum eşti captivă la mine

Am vrut să-ţi arăt, draga mea

Că nu-mi este frică de tine:

Ţi-am pus şoricioaică-n cafea.
Corneliu Vadim Tudor

Noaptea de duminică spre luni

6 spre 7 septembie 2015

Pe lângă vastele cunoștințe și pofta de literatură și filozofie, Vadim Tudor mi-a fost(și ar trebui să fie pentru toți românii) un model de patriot “așa da”! 

  
Acest personaj, deși a fost caracterizat drept șovin, xenofob, necivilizat, și-a apărat și iubit mereu țara. A respectat și iubit drapelul național mai mult decât oricare alt personaj din clasa politică/socială din România. 

Un astfel de lider avea nevoie țara noastră. Păcat de temperamentul vulcanic prin care a scăzut mult în ochii alegătorilor. Doresc ca fiecare tânăr și cetățean al acestei țări să urmeze exemplul fostului lider politic. Doresc ca fiecare să învețe de la acest om ce înseamnă să îți iubești țara și mai ales ce înseamnă țara ta, ce înseamnă România. 

Regret că am pierdut, probabil, cel mai mare patriot modern și singurul iubitor sincer de țară din ultimii ani. 

Dumnezeu să te ierte! 

  

