M-am gândit să încep o nouă categorie de articole, adică #băcăuanide10, pentru că Bacăul are astfel de oameni, care se implică și își văd în cele din urmă visul devenit realitate. Pentru asta trebuie să îi aplaudăm, să îi cunoaștem și să le mulțimim că se mândresc cu orașul care i-a format! 
  
Prima persoană despre care scriu este Vlad Gheța. Vlad are 20 de ani, e băcăuan și face parte din echipa “Around The World 4K”.

 Un proiect unic în România, internațional, chiar global aș putea spune, prin care ne propunem ca, în următorii 2 ani să călătorim în peste 70 de țări pe diferite continente și să facem ce știm mai bine, să le arătăm lumii prin intermediul canalului nostru de YouTube youtube.com/aroundtheworld4k .

  
Am fost curios să știu cum a început totul, iar Vlad a fost de acord să-mi răspundă sincer și deschis:

Totul a început în iunie, anul ăsta, când l-am întâlnit pe Ionuț Turda, creatorul proiectului, la o scurtă discuție, un interviu. Atunci ne-a explicat despre proiect (mie și colegului meu din facultatea de Cinematografie, Alex Alexoiu), cum a început și ce urmează, și ne-a invitat în următorul turneu ce avea sa aibă loc, în Germania, Cehia și Polonia. Am fost plecați timp de 3 săptămâni atunci, apoi am mai stat două săptămâni și am plecat din nou. În acest moment suntem în cel de-al 3-lea turneu, mai exact in Monaco și urmează să revenim, în scurt timp, în țară. 

  

  
Am fost curios dacă a întâmpinat momente de dificultate, acesta fiind foarte deschis:

Desigur, am avut și momente grele în turnee, nu e tot timpul ușor în călătoriile noastre. De exemplu, în Scoția, Isle of Skye, am fost nevoit să traversez un izvor pana la brâu cu trepiedul deasupra capului, deși afară nu erau mai mult de 13 grade, pentru o panoramă cu fijordul coastei de nord a insulei, o imagine ce-ți taie respirația! 

  
Dar s-a meritat? Bineînțeles. Am filmat pe-acolo până m-am uscat și apoi am traversat înapoi izvorul.

  
Vis-a-vis de echipă, acesta mi-a spus un rezumat rapid:

Echipa a crescut de când ne-am alăturat proiectului, pe lângă cei ce am plecat în primul turneu din Germana: Ionut, Alex, Ioan Nistor, Emil Boldan si eu, acum mai avem 4 colegi noi, dintre care 2 sunt cu noi în turneu: Alexandru si Adi, iar pe ceilalți 2 urmează sa-i cunoaștem la întoarcerea în țară atât cât și colegele de la birou, ce se ocupă cu post-procesarea materialelor, proiectul crește pe zi ce trece.

  Câteva “jucării”
Totuși, de unde pasiunea pentru fotografie/regie?

Prima dată când am pus mâna pe o cameră video, nu aveam mai mult de 6-7 ani, era o camera VHS, casetele mari de pe “timpuri” și îmi filmam colegii de generală la fotbal și familia. Apoi, undeva prin clasa a 7-a am acceptat provocarea dirigintei și am participat la “Spotul meu Anti-Drog” unde câștigasem premiul I cu un clip realizat împreună cu colegii. Mai târziu, am achiziționat un DSLR și am început să-mi dezvolt un stil mai “cinematic” prin diverse proiecte și experimente. Desigur, apoi am intrat la Cinematografie, Fotografie si Media la UBB Cluj și am progresat iar acum Around The World.

  
Planuri de viitor, ceva? 

Profesional, am multe planuri de viitor și toate se învârt în jurul lumii din cinema.

  
Ce sfat are Vlad pentru tineri?

Dacă ar fi să dau un sfat vis-a-vis de carieră ar suna ceva de genul “Trebuie sa-ți urmezi vocația. Nu-ți place să stai 8 ore pe zi într-un birou? Înseamnă că nu e pentru tine.” Este important să știi că prin ceea ce faci pui umarul să construiești și să lași ceva în urmă. Să-ți folosești bine timpul și la sfârșitul zilei, să fii mulțumit. 

Îi mulțumesc lui Vlad pentru cuvintele acordate, îi mulțumesc că nu se ascunde cu originea sa și îl felicit public pentru faptul că își urmează visul. Este un exemplu de băcăuan care demonstrează că poți, însă trebuie să îți dorești și să depui puțin efort. Nu a vrut să îmi spună cum stă treabă “în cifre și zerouri”, dar cu siguranță e bine. 

  Monaco-surprins de Vlad în timpul proiectul “ATW4K”

