Nu voiam să mai scriu despre acest individ pentru că îi fac gratuit reclamă, dar nu mă pot abține să nu reacționez în fața unui hoț care, printre câteva cuvinte de jale prin care a vrăjit populația orașului, a mințit de au înghețat apele și s-a comportat în fața presei ca un adevărat dictator plin de sictir. Și Hitler era mai galant. Mă rog, nici nu se compară un orator cu un panlgicar care își înșușește foloasele de pe anumite proiecte. Mă refer la binefăcătorul României, Sfântul Gheorghe contemporan și, nu în ultimul rând, “consilierul” doamnei Anca Sigartău, Dragoș Pandele.  
După ce s-a lăudat cu eforturile supraomenești care au schimbat Sibiul și care i-au adus titlul mult râvnit din 2007, a venit la Bacău să pape banii de la buget, că de’, om fi mai fraieri. Când Ziarul de Bacău a făcut cercetări, s-a aflat(surprinzător?!) că Dragoș Pandele nu a avut de a face cu ascensiunea Sibiului! Deloc! Păi băi lăudătorule, unde vii tu să minți zeci de mii de oameni că ai ridicat tu Sibiul? Mincinosule! Mai mult, Dragoș Pandele a reacționat dur în fața presei și a declarat mereu că e “un om prea scump pentru România”! Păi pleacă băi preamăritule în SUA să-i înveți pe ăia meserie. Mergi nene în Monaco să le arăți ălora ce înseamnă arta! Pleacă bă la Barcelona să-i înveți pe fraieri ce trebuie să facă să mai termine ăia Sagrada Familia. Că poate ăia-s prea proști să termine munca începută de Antonio Gaudi. Dar cine-i ăla, mă? Un cretin probabil, Pandele ar fi trebuit să trăiască în perioada aia să-i fie mentor. 

Apoi, scumpul nostru binefăcător s-a mai și încurcat în declarații. De la “n-am primit niciun ban” la “trebuia să-mi iau comisioane că doar nu muncesc pe gratis” nu a fost cale lungă. Povestea o știți prea bine și o găsiți și aici. Și e divină! 

Dar acum, subiectul e altul. Individul a reacționat foarte acid ieri pe Facebook. Postarea o redau integral mai jos:

Cui ar trebui sa ii fie rusine in Bacau?

Cine a transformat orasul asta in polul coruptiei in Romania? Cine a trasformat orasul asta in orasul spagilor, furtului din bani publici, anchetarilor DNA si condamnarilor?

Cine a redus institutia teatrului la o anexa a primariei, la o relatie de genul nu imi ceri bani, nu te intreb ce faci in institutie?

Cine a reactionat atunci cand teatrul asta se cufunda tot mai mult in nepasare, atunci cand teatrul asta se cufunda in uitare si devenea din ce in ce mai blazat?

Cine a reactionat atunci cand cladirea teatrului, monument arhitectonic reprezentativ pentru Bacau, a devenit o paragina, a fost acoperita cu panze negre si teatrului i s-a cantat prohodul?

Cine a reactionat cand angajatii teatrului – de la tehnic si administrativ la artistic au jucat pe onorarii zero, doar cu diurna de 18 lei, in toate locurile improprii pentru teatru?

Cine a reactionat atunci cand au fost umiliti ca sa se faca venituri, jucand in locuri total nepotrivite pentru teatru pentru ca institutia nu putea face productii decat din venituri proprii, pe acelasi principiu – nu imi ceri bani, nu te evaluez…?

Cine a reactionat cand rolurile se acordau discretionar, in functie de placul conducerii si de interesele de moment?

Cine a reactionat cand timp de 10 ani 30% din bugetul galei recitalurilor dramatice s-a dus catre aceleasi trei persoane?

Cine a reactionat atunci cand au vazut ca la primarie nu exista buget de cultura (alocare zero oameni buni)?

Cine a reactionat atunci cand proiectele culturale finantate pe legea 350 au fost puse laolalta cu cele sociale si plafonate cu cel mai mic plafon de finantare?

Cine a reactionat atunci cand au fost taiate aripile tuturor tinerilor din orasul asta, atunci cand cultura “elitelor” se facea cu usile inchise si era destinata doar cremei intelectuale a orasului?

Cine a reactionat atunci cand din bani publici, pentru 1 zi de manifestare au fost cheltuiti peste 100 000 de euro, fara niciun invitat notabil (si cu cota de piata care sa justifice onorariul) din afara tarii? Si ma refer la Romanian Top Hits.

Cine a reactionat atunci cand evenimentele culturale se transformau in chiolhane si sprituri pentru aceiasi si aceeasi care apoi se gratulau in cronici platite?

Cine a reactionat atunci cand presa locala s-a transformat in instrument de santaj si de presiune, cand a devenit doar o unealta in mana oamenilor politici sau de afaceri care s-au lepadat de ea atunci cand nu le mai servea interesele?

Cine a reactionat cand monitorizarea presei locale pentru un singur ziar din Bacau era platita cu un onorariu care insemna 4 salarii ale actorilor de la teatru – totul din bani publici? Informatia se poate verifica…Si ma refer la onorariul incasat de Florin Popescu pentru monitorizarea presei.

Cine a reactionat atunci cand prin asa zisii specialisti in proiecte se spalau bani? Din nou o afirmatie pe care o pot proba…

Unde erau specialistii in proiecte atunci cand Bacaul avea nevoie sa finanteze creativitatea tinerilor?

Unde erau specialistii atunci cand Liceul de arte avea nevoie de o sala de repetitii pentru sectia de coregrafie?

Cand am venit in Bacau am gasit oameni revoltati de starea de fapt. Jos palaria pentru tinerii voluntari de la ID FEST, jos palaria pentru Madalina Rotaru si Ionut Avram, jos palaria pentru Mircea Merticariu – care a criticat cand a fost cazul dar a facut-o la modul onest, jos palaria pentru parte din actorii teatrului, jos palaria pentru oamenii de la tehnic si administrativ. Jos palaria pentru oamenii care au sustinut teatrul neconditionat. Printre ei oameni politici si de afaceri carora le voi fi recunoscator. Iertati-ma ca nu ii nominalizez pe toti dar sunt multi carora le multumesc sincer. Ati demonstrat ca va pasa de orasul vostru.

Jos palaria pentru locuitorii Bacaului care au umplut strada la Theaterstock.

Eu cred in voi si in acest oras. Cred in tineri, cred in oamenii de buna credinta. In proiectul depus pentru titlul de Capitala Culturala am spus cat se poate de clar – singura sansa a acestui oras sunt locuitorii sai, singura resursa care merita luata in considerare si cu care se poate construi ceva sunt tinerii Bacaului. Cred in creativitate, cred in onestitate si abordare constructiva.

Desi sunt onestean am avut sansa sa traiesc 14 ani in Sibiu exact in perioada marilor transformari ale orasului. Este un oras model pentru mine, un oras care mi-a oferit atat de multe si care a crescut, s-a dezvoltat si s-a readaptat permanent impreuna cu locuitorii sai. Un exemplu de urmat

Oare Bacaul nu poate face acelasi lucru?

Oare locuitorii Bacaului sunt atat de amprentati de coruptie si scandal incat sa nu mai vada si lucrurile bune care se intampla?

Eu cred ca se poate si tocmai asta am incercat sa arat in proiect. Am vrut sa scot in fata locuitorii Bacaului. Nu pe cei cocotati pe soclul autosuficientei lor, cu care sunt in directa opozitie, nu pe falsii specialisti care emit verdicte si vad teorii ale conspiratiei peste tot (tributari desigur incapacitatii lor de a gandi creativ). Ci pe oamenii care au nevoie de cultura, oamenii care au nevoie de schimbare

Nu ma intereseaza si nu m-a interesat niciodata jocul politic – dar imi doresc din toata inima ca la conducerea orasului sa fie oameni care sa investeasca in cultura.
Teatrul a fost acuzat ca a consumat un buget foarte mare. Gresit total, teatrul a facut niste eforturi fantastice ca lucrurile sa se intample, sa puna energii in miscare, sa scoata din starea de latenta oameni care au ceva de spus.

Teatrul a creat, prin tot ce a facut anul asta, premize pentru viitor, la un cost insignifiant, care in nici un moment nu reflecta valoarea reala a ceea ce s-a intamplat. Pentru ca este un cost MULT PREA MIC!!!!
Eu propun teatrului si primariei sa faca un sondaj de opinie. Sa intrebe cetatenii orasului care sunt evenimentele culturale care ar trebui sa existe si anul viitor si care sunt prioritatile de finantare pe domeniul cultura.
Tinerii voluntari ai teatrului se ofera sa ajute la aplicarea chestionarelor, fara niciun cost pentru municipalitate
Sunteti de acord?
Nu pot sa inchei fara a nominaliza pe cei care mint, calomniaza si saboteaza si care
dupa parerea mea sunt, alaturi de o parte din clasa politica, cel mai mare rau care s-a
intamplat acestui oras: Niki Vranceanu, Florin Popescu, Ionut Tomescu, Dan Leonte,
Cristian Ghinghes, Bogdan Ghelu, Vlad Popovici. Dupa mine toti mint cu nerusinare si
vor trebui sa raspunda pentru minciunile lor 

PS: ieri in teatru, dupa ce am fost acuzat ca facturile de publicitate de la Theaterstock au acoperit materialele promotionale din campania electorala a primarului Stavarache, acuzatie lansata de catre Niki Vranceanu si dupa ce am fost acuzat de catre acelasi Niki Vranceanu ca am incendiat masina lui Bogdan Ghelu – calomnii pentru care ne vom vedea in instanta, acest Bogdan Ghelu a solicitat personal, solicitare legitima de altfel, informatii publice in baza legii 544. Pana aici totul in regula doar ca inainte de a depune solicitarea comentariul sau a fost urmatorul: Dati-mi mie aceste informatii ca oricum pe Sigartau o leaga DNA-ul imediat. Asta dupa ce in primavara a amenintat-o direct, in momentul concursului, ca va fi urat de tot daca nu isi retrage dosarul de candidatura.

Nu vi se pare asta cel mai josnic mod de presiune si santaj?

-Dragoș Pandele- 2015

Ați auzit bine. Împreună cu singurele persoane care încearcă să facă ceva în Bacău, să schimbe, să evolueze, sunt cel mai mare rău al orașului. 

Redau din nou partea aia:

“Nu pot sa inchei fara a nominaliza pe cei care mint, calomniaza si saboteaza si care
dupa parerea mea sunt, alaturi de o parte din clasa politica, cel mai mare rau care s-a
intamplat acestui oras: Niki Vranceanu, Florin Popescu, Ionut Tomescu, Dan Leonte,
Cristian Ghinghes, Bogdan Ghelu, Vlad Popovici. Dupa mine toti mint cu nerusinare si
vor trebui sa raspunda pentru minciunile lor

Cum să acuzi și să minți în halul ăsta? Știe domnul Pandele activitatea mea și a celorlalți pentru orașul ăsta? Știe individul ăsta cât efort gratuit depun pentru a schimba ceva? N-are nici habar, nici bun simț, nici scrupule. 

Omu’ e fumat tare. 

Allahu akbar! 

image

Advertisements