Am revenit la categoria #băcăuanide10 după o lungă absență în care am avut diverse probleme de dezbătut. 

Astăzi am stat de vorbă cu Laura Țoc, o băcăuancă tânără, proaspăt absolventă de liceu și pasionată de muzică. Ziua de 19 Ianuarie va rămâne cu siguranță o zi specială pentru ea. Nu pentru că a vorbit cu mine, ci pentru că astăzi și-a lansat primul său single, “Laura Țoc-O scrisoare albă”(link aici și aici). Astfel, Bacăul are un nou reprezentant de succes în domeniul muzicii. 

  
De la ce vârstă cânți?

Am inceput sa cant in primii ani de scoala. Eram in clasa a III-a cand am avut primul meu moment artistic iar de atunci muzica a devenit o parte din viata mea.

De unde pasiunea pentru muzică? 

Pasiunea pentru muzica o mostenesc de la mama mea, care si ea a cantat cand era copil, povestindu-mi adesea despre bucuria de a canta si de a te exprima prin muzica.

Ai urmat un profil specializat pe acest domeniu, în liceu? 

In liceu nu am urmat un profil specializat in muzica dar, in perioada liceului(din clasa a IX-a pana in clasa a XI-a) am urmat separat de liceu, cursurile scolii populare de arta din Bacau, iar muzica as fi facut indiferent de liceul pe care il urmam.

Ce fel de muzică asculți în general?

Ascult mai multe genuri muzicale(dance, pop, house, populara) si nu am prejudecati in ceea ce priveste muzica. Ascult acele melodii in care ma regasesc in functie de starea de spirit pe care o am, de locul si persoanele pe care le am alaturi, sau nu.

Ai visat vreodată să îți scoți primul tău single atât de devreme?

Visam de mult timp la prima mea piesa, dar nu ma asteptam sa se intample asa de repede, tinand cont ca am inceput colaborarea cu Dynamic Records de foarte putin timp. Acum tot ce pot spune e ca traiesc la maxim tot ce mi se intampla si usor, usor, visul meu incepe sa prinda contur.

  
Îmi poți spune cât % a fost muncă, câte procente reprezintă șansa avută și cum ai ajuns atât de departe?

A fost foarte multa munca, avand in vedere ca mergeam la cursurile de canto de 2-3 ori pe saptamana si participam la festivaluri si evenimente importante. Nu pot sa zic exact cat la suta a fost doar munca, oricum intr-un procentaj destul de mare, pentru ca degeaba ai talent daca nu il valorifici. In general in viata ai parte de cateva sanse unice. Eu am avut norocul de a cunoaste un om care a avut incredere in mine si m-a sustinut enorm ca sa ajung astazi unde sunt. Este vorba despre Nino, care ulterior a devenit managerul meu. Intreaga echipa Dynamic Records se ocupa astazi de proiectul ,,Laura Toc” si vreau pe aceasta cale sa le multumesc.

 Ai încântat publicul băcăuan la foarte multe evenimente, dar cânți des și prin alte locații. Cum este publicul de aici, de acasă, față de cel din alte locuri? 

La Bacau e mereu “acasa” si publicul este unul pe masura mai ales ca majoritatea ma stiu de cand eram mica si acum chiar se bucura pentru mine. Daca ar fi sa compar publicul din Bacau cu publicul din alte orase din Romania pot sa spun ca oriunde am fost, mereu am fost foarte bine primita si atata timp cat pun suflet in ceea cant, simti satisfactia publicului.

Ești impresariată de cineva? Ai semnat sau doar colaborezi cu Dynamic Records? 

Nu sunt impresariata de cineva anume pentru ca nu a fost cazul sa imi caut impresar atat timp cat am semnat cu Dynamic Records si automat managerul meu se ocupa de tot proiectul “Laura Toc” si de evenimentele mele.

Cine este idolul tău?

Imi plac mai multi artisti din Romania (Andra, Paula Seling, Loredana), dar nu pot face un clasament. II urmaresc pe fiecare in parte si iau de la fiecare ce e mai bun.

Cum se vede muzica, din poziția ta? Eu privesc arta în general ca un catharsis, care conduce la eliberarea stresului cotidian. Tu ce crezi? 

Muzica e tot ce traiesc zi de zi, ce respir, si pentru asta muncesc mult ca sa ajung acolo unde am visat mereu.

 Pentru sufletul meu: Joe Cocker, Leonard Cohen sau Gary Moore? 

Pentru toate ravagiile pe care le-a lăsat in urma lui…il prefer pe Joe Cocker.

Spune-mi, te rog, dacă ai să ai oportunitatea să contribui la dezvoltarea Bacăului pe acest segment, ai accepta chiar dacă asta ar însemna să te aglomerezi sau să abandonezi anumite proiecte personale?

Nu as lasă muzica niciodată in favoarea altui job, dar mi-ar plăcea sa îmbin aceste doua lucruri si eventual sa înființez o școala de canto pentru copii pentru ca stiu ce înseamnă sa fii copil si sa vrei sa performezi si sa nu ai pe cineva care sa te îndrume in acest sens. Cum eu am avut norocul sa întâlnesc oameni care sa ma ajute, vreau la rândul meu sa ajut si eu. Si cu siguranța, as face aceasta școala in Bacăul meu.

Loredana este băcăuancă, din Onești. Ce zici, faceți un duet la Bacău? 

Mi-ar placea sa am un duet cu un astfel de artist, mai ales cu Loredana si eu sper ca acest lucru sa nu intarzie sa apara.

Ce planuri ai în următorii 10 ani?

Niciodata nu stii ce iti rezerva viitorul, dar cu siguranta voi face ceea ce fac si acum, adica muzica doar ca la un nivel mult mai inalt.

Laura are 20 de ani, a absolvit Colegiul Național “Ferdinand I”, este studentă la Universitatea din București și este sub contract cu Dynamic Records. O puteți găsi la pagina ei oficială de Facebook, aici.

Eu nu pot decât să o felicit și să îi urez mult succes pe viitor!   

