De când urmăresc eu politica, de când mă informez și citesc zilnic tot felul de fapte concrete și păreri argumentate de experți, nu am crezut că Partidul Social Democrat ar fi în stare de așa o idioțenie! Deja mi-erau dragi ca sarea-n ochi, dar acum au reușit să-mi atingă limitele. Și vorba aia, nu mă inflamez eu chiar așa rapid…

Mai exact, este vorba despre o inițiativă legislativă care a fost semnată de către 42 de senatori, dintre care 36 PSD și 6 UNPR. Adică toți pesediști practic, dar acum discutăm o inițiativă idioată, nu facem analiza unui blat infect. Vorbim despre propunerea prin care se cere ca ministrul educației să redevină ordonator principal de credite, iar autoritățile locale să nu mai aibă posibilitatea să mai finanțeze învățământul. Motivarea este tragi-comică: 

 

foto: documentul privind expunerea de motive

Adică, pentru a explica exact problema acestei inițiative: banii nu ajung la fel de rapid la unitățile de învățământ, fapt ce duce la  îngreunarea activității. Practic, în circuitul actual, banii ajung mai întâi la Unitățile Administrativ Teritoriale, respectiv Consiliiel Județene și Consiliile Locale. De aici, aceștia sunt redirecționați direct către unitățile de învățământ, aceasta fiind o formulă care s-a devenit a fi eficientă. Senatorii PSD au propus ca banii să ajungă mai întâi la Ministerul Educației, apoi la Inspectoratele Școlare Județene, iar apoi, către unitățile de învățământ. Procedeul ar necesita prelungirea unor termene și îngreunarea activității inclusiv în ISJ-uri, fapt ce crează de altfel alte probleme ce necesită la un moment dat intervenție. 

 În numele inițiatorilor se semnează Liviu Marian Pop. Dacă nu ar fi fost profesor de matematică și nu ar ști ce lovitură reprezintă această mișcare pentru bugetul unităților de învățământ, aș înțelege. Dar asta nu mă poate face decât să mă gândesc că speră să ajungă din nou ministru al educației(nr.:-a fost interimar o lună jumate în 2012). Sau? Apropo, Ecaterina Andronescu e printre numele “grele” care au semnat această inițiativă. Nu făceam eu altfel referire la doamna Eca, stați liniștiți, dar e dubios cum un senator care avea pusă sub semnul întrebării începerea urmăririi penale, ba chiar mai mult, un senator acuzat de plagiat în 2012, își aruncă semnătura pe o inițiativă ce prevede schimbarea LEN 1/2011.

 Un alt semnatar al inițiativei, Nicolae Bădălău a fost implicat într-un dosar de evaziune fiscală cu un prejudiciu de peste 50 de milioane de euro, a fost cercetat, în trecut, pentru spălare de bani şi fals în declaraţii, iar în 1988 a fost condamnat la un an de închisoare.
Iar exemplele continuă și cu traseiști(Sorin Ilieșu de exemplu), dar și cu unii certați cu Agenția Națională de Integritate(ANI)(de exemplu Florian Popa). 

Toate ca toate, dar să încerci distrugerea pas cu pas, a unui sistem care are rolul de a forma caractere, un sistem în care trebuie investit și care este vital pentru viitorul acestei țări, este ceva cu adevărat aberant. 

P.S. Liga Elevilor Social Democrați doarme, nu are nimic de comentat? 

