Pasionat fiind de istoria orașului și a județului în care m-am născut dar și de obiectivele neexploatate de către autorități, îmi doresc mult să promovez comunitățile necunoscute din Bacău și clădirile istorice care stau să cadă, atenția băcăuanilor ocolind aceste construcții ce ar putea deveni simboluri ale plaiurilor mioritice. 

Astfel, la mijlocul lunii August, am făcut un 2in1. Am ajuns la Templul Cerealiștilor, clădire pe care am pus ochii de mult timp, prin intermediul comunității evreiești, cult pe care mi-am dorit mult să-l studiez în raport cu comunitatea băcăuană. 

Clădirea impunătoare de pe strada 22 Decembrie mi-a atras atenția prima oară în iarna lui 2015. Niciodată nu am avut timpul necesar să mă interesez cu privirea la această sinagogă, însă la începutul lui August am dat o fugă întămplătoare pentru a studia “problema”. Am avut norocul să întâlnesc un membru al comunității evreiești prin care am luat legătura cu președintele acesteia. Astfel, pe 16 am intrat în Templul Cerealiștilor, fiind primul vizitator(nu punem la socoteală persoanele care întrețin clădirea) din ultimii 25 de ani, după cum mi s-a spus ulterior. 

Istoria clădirii, care a suferit și un incediu la începutul secolului XX și care a fost restaurată în timp record, o veți vedea într-un material video care sper să fie finalizat până la finele lui Septembrie. Și dat fiind faptul că sunt în vacanță peste mări și țări, vă las doar câteva poze făcute cu iPhone-ul din dotare. Sunt făcute fugitiv, deci nu săriți pe mine. Enjoy!:) 

