Am fost întrebat de unii prieteni sau pur și simplu persoane interesate de fenomen, de ce nu au succes cu noul lor blog, sau, de ce nu au același succes ca mine sau alți bloggeri din Bacău. Bineînțeles, termenul „succes” este ambiguu, pentru unii succesul însemnând mai mult, iar pentru alții mai puțin.

Ei bine, succesul e clar că nu înseamnă like-uri, ci cât mai mulți vizitatori. Pe mine nu mă încântă 50 de like-uri și tot 50 de vizitatori, dar 3 like-uri și 5000 de vizitatori unici mă vor încânta puțin mai tare. Bineînțeles, vorbim de cife random per articol.

În primul rând, un blog nu este de calitate dacă arată neapărat bine. Cu siguranță va fi mai încântător dacă e user firendly și drăguț colorat și foarte flower power și rafinat ca design, dar nu uita că, cel care intră pe propriul tău site ar trebui să fie în primul rând interesat de conținut, nu de design. Ăla contează mai puțin, iar pentru mine, sincer să fiu, aproape deloc.

În al doilea rând, trebuie să-ți fidelizezi vizitatorii scriind în mare pe o singură nișă, un subiect pe care îl stăpânești și te interesează. Atunci, numărul vizitatorilor va fi mai mare decât al unui site ce tratează orice subiect dintr-un motiv foarte simplu: cel ce e interesat doar de mașini, va intra mereu pe site-ul tău pentru că vrea să afle informații despre acest subiect, iar informația va fi dată mai departe către cercul lui de prieteni pasionați de mașini, care vor proceda la fel, și de aici ai înțeles ideea. Un site care tratează un milion de subiecte îți va părea interesant la primul link despre subiectul ce te interesează, dar îl vei părăsi rapid și sigur nu te vei mai întoarce pe el dacă tu căutai o rețetă de bucătărie, iar la finalul articolului ți se recomandă un altul în care înveți cum să fii reprezentant Avon.

O altă poblemă a noilor bloggeri e că nu sunt originali și nici profesioniși. Conținutul este adeseori furat cu totul, dacă nu doar puțin remodelat din altă sursă, în speranța că poate ieși un material bun cu un minim de efort, ce înseamnă copy-paste. Partea proastă pentru ei este că, indiferent de cititor, fiecăruia i se va părea ceva putred la site-ul tău și, prin urmare, îl va părăsi fără resentimente.

Cea mai amatoare abordare pe care o pot preciza este dorința de a crește repede pentru a ajunge la scopul final: ori reclame pentru a face bani, ori unealtă de manipulare. Doar că, aici finalul nu este cu happy-ending: în momentul în care crești repede și bagi deodată reclame, conținutul nefiind updatat sau calitativ în continuare, toată comunitatea pe care ai muncit să o creezi te va uita, dar pentru totdeauna! La fel și cu site-urile pregătite pentru a manipula o masă de cititori, cum ar fi site-urile de partid: se fac cu 2-3 luni înainte de campanie, se face o echipă de foarte mulți editori care scriu despre orice subiect, fidelizează o parte, mică și de multe ori întâmplătoare de populație, pe care o umple după cu materiale de propagandă politică. Deznodământul este același, cititorul apasă frumos pe „X” și nu se mai întoarce, iar asta e toată povestea site-ului tău.

Dacă vrei să poți intra pe piață și să ai succes, ai nevoie de material original, de o nișă pe care să te axezi, materiale de calitate, informație verificată și un domeniu .com, .ro, .net, și așa mai departe. E adevărat că dacă postezi mai des e posibil să ai puțin mai mult succes, dar nu e o regulă. Materialele de calitate fac tot traficul și numele, iar asta o spun din experiență. Articolele de calitate vor fi mereu citite și date mai departe, astfel încât vei fi surprins de cât de des sunt citite materialele tale, indiferent de „vechime”.

Așadar, mult succes! 🙂

 

Advertisements