Iarăși a încerat Dragnea să pară fucky boy și ghici ce, iar nu i-a ieșit. Că o fi sau nu de la mustață, habar nu am, sincer să fiu, dar n-am să stau să-i număr firele de păr bine tunse, în stil „tehnocrat” aș spune, ironic, bineînțeles.

Așadar, trecem la analiza propriu zisă. Dragnea a zis că-l prinde pe Cioloș la colț și-l înțeapă cu mustăcioara, dar se pare că premierul a venit pregătit cu lama de ras din dotare. Și l-a ras, nu glumă. Premierul a început scurt și la obiect, bine punctat, demostrând că a făcut imposibilul posibil în doar câteva luni. A prezentat cifre, nu vorbe dulci, nu zâmbete pe sub mustața jucăușă (cum fac unii d-ALDE Dragnea, nu c-ar avea vreo legătură cu Tăriceanu) și a tăiat deja jumătate din mustăcioara distinsului președinte (condamnat pentru fapte de corupție, apropo) de partid populist și pomanagiu (iar o să-mi sară toți plagiatorii pesediști în cap; „csf, n-ai csf”) cu primele afirmații: creșterea economică pe 2016 este de 4.8%, nu 4.2%, după cum a fost estimat inițial și cifra după care s-a construit bugetul. Dar ce să-nțeleagă Dragnea și gașca din asta? Dacă nu se face vreun doctorat pe această temă, să fie plagiat în timpul liber (că în rest se piaptănă mustăcioarele), nu înțelege niciun pesedist nimic. Și atunci, Dragnea, și-a băgat subtil pieptenele (special pentru mustăcioară) în buzunarul de la piept, s-a șters de spumă de ras pe la botic și a rostit vijelios că „cifrele prezentate astăzi nu reprezintă situația reală”. Ei, drăcie! Dar domnule Dragnea, centura Bacăului, aia promisă și de Ponta și de Necula și de Benea, toți pesediști înrăiți, e reală? Există? Sau se împotmolește în scuze penibile cum ar fi un sit arheologic? Întreb și eu… .

Locurile alea de muncă noi, de la finalul lui iulie, peste 150.000, create în timpul Guvernării Cioloș (asta înseamnă că economia crește, cică, cel puțin în teorie, că aia știu c-o plagiați cu tonții) sunt doar un vis umed avut azi noapte? Nu, nu a fost niciun vis, ci o realitate. Mă rog, pe vremea celor 4 Guverne Ponta era, într-adevăr, doar un vis foarte umed și pentru dumneavoastră și pentru alegători. Mustața nici n-o mai punem la socoteală, că n-are rost.

Trecând peste, cică Cioloș n-a vorbit în română. Așa a afirmat Dragnea (verificând dacă-i stă bine mustața). Nu domnle, vorbea-n română, doar că pe lângă alea 120 de cuvinte pompoase pe care le cunosc membrii PSD, românii mai au și alte cuvinte, mai puțin pompoase și grațioase ce-i drept, dar sunt tot în română, vă asigur! Cum ar fi cuvintele „pleacă acasă”. Înțelegeți, domnule Dragnea? 🙂 Aici mi-a plăcut intervenția Alinei Gorghiu care a punctat bine: „ar fi bine să mai faceți un pic de școală”. Sau „umpic”, vă traduc să-mi înțelegeți textul.

Cea mai halucinantă declarație de-a lui Dragnea (de astăzi, că dacă am lua toate declarațiile nu ne-am putea alege una câștigătoare) a fost aia cu „creșterea economică se simte datorită recoltelor semințelor puse de noi (a se citi plagiatorii cu mustață de la PSD) acum câțiva ani”. Mă jur, declarația asta e „dă vis”. Efectiv e Dumnezeu pe pământ. Nu știu cum să vă zic, e Messia această declarație. Păi cum domnule Dragnea, în primele luni de mandat ale lui Ponta nu erau semințele puse de Boc? Că atunci cică nu era așa. Ba mai mult, cotinuarea aceste fraze mirifice este și mai mirifică! Ia uite aici: „creșterea economică nu se simte în buzunarele oamenilor”. Bă, ești nebun? Trebuia să mă filmez când am scris aceste rânduri, sunt în extaz. Bordea e mic copil pe lângă Dragnea. La fel și Capatos. Pe Mircea Badea și Radu Banciu nici nu-i pun în top. O să se supere Pătraru pe mine, dar nici pe el nu-l pot include. Omul (Dragnea, the fucky boy avec moustache, pentru amici) cred că fumează iarbă înainte să deschidă gura. Pe bune, e bun. Chiar e bun. Poate să vină sfârșitul lumii, să se arunce jihadiștii în aer o dată la 10 secunde, poate să fie o cruciadă într-un bar de manele din Berceni, poate să se întâmple absolut orice, când Dragnea vorbește n-ai cum să nu râzi.

Bun, mă opresc din râs. Glumesc, încă râd, dar am să continui textul. Mulțumesc cititorule că încă mă suporți. A urmat Tăriceanu la microfon, a încercat să zică câteva cuvinte dar nu prea i-a ieșit. Probabil se întreba și el ce fumase colegul Dragnea. Și nici bine nu am amintit de el că, ghici ce, a revenit el în peisaj. De data asta puțin mai timid, supărat că mustața lui începea să se ciufulească, nefiind mângâiată preț de secunde bune, a încercat să se lege de absorbția fondurilor europene în exercițiul bugetar 2014-2020. Premierul a avut-o ridicată la fileu și nici n-a ezitat să o lovească (a se citi că i-a mai tras o lamă de ras-de data asta fără spumă-peste mustață): „Domule Dragnea, pe lângă faptul că suntem în media europeană, nici n-am avut proiecte propuse din anii anteriori”.

Supărat, cu mustața pe trei sferturi ciopârțită și fără after shave la el, Dragnea s-a retras, timid, în sânul doctorilor (ăia care mai au titlul, bineînțeles) de la PSD. Atunci am remarcat reacția lui Sturzu, reacție pe care, Mihai, îți spun sincer că nu o înțeleg. Domnul deputat Sturzu, ex-pesedist, om în care am crezut în campania pentru Primăria Brașovului, s-a legat de Dacian Cioloș că, vezi Doamne, „brașovenii nu au nici acum aeroport, autostradă, gară sau spital, că tinerii în continuare aleg să plece din Brașov, că “marea reformă” în administrație ne-a dat un primar cu două dosare la DNA și o valiză cu bani în beci”. Ok, Mihai, a încercat Primăria și CJ Brașov să obțină fonduri de la Guvern pentru aceste investiții și s-a refuzat fără un motiv întemeiat? 🙂

Cu asta am terminat. Sigur n-a câștigat mustața lui Dragnea această dezbatere. Sau o fi vreun joc de imagine? Cu sau fără caterinca mea, las aici și analiza foarte pertinentă și serioasă făcută de Moise Guran.

foto via Obiectiv

