Glumesc, nu știu dacă au înregistrat sau nu USR-ul la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, dar eu le sfătuiesc să o facă. Mai în glumă, mai în serios, pseudo-Uniunea Salvați România (de noi, să venim tot noi, că parcă așa era vorba aia), chiar îmi dă impresia unui ou Kinder: e full de surprize. O fi având și instrucțiuni de utilizare și restricție de vârstă? 🙂

Eu personal, știu doar câteva chestii despre USR. Unul dintre ele ar fi că Nicușor Dan a făcut o surpriză plăcută și e muncitor, dar nu e o alternativă politică, al doilea e că franțuzoaica Clotilde e o doamnă simpatică care ar putea face lejer orice politician, doar din vorbe și mai știu că unica candidatură anunțată în provincie e a doamnei Chichirau de la Iași. Ce istoric are și de unde a intrat în politică, nu știu, dar am semnat pentru USR pentru a da o șansă de a intra în competiție acestui partid nou înființat.

Cea mai mare necunoscută a USR-ului nu mi se pare faptul că nu-i cunosc oferta politică din punct de vedere al resurselor umane, ci faptul că nu știu dacă-i…de dreapta, sau stânga? Pe bune, nu mă interesează în secunda asta să văd un program de guvernare propus, nu mă interesează acum să aud cum se schimbă Românica peste noapte, mă interesează să știu în ce direcție se îndreaptă. Ori e dreapta, ori stanga? După, or fi extremiști ca drăguții de la PRU care mă curtau în primăvară? UDMR-iști? Verzi? Roșii? Negri? Or fi pirați? Dar amuzante nu sunt întrebările mele ironice, ci răspunsurile membrilor USR: nu se știe ideologia pentru că nu există! Cât de cool e asta? Pe bune! Cât de cool? Nici Mircea Badea nu cred că ar fi făcut așa o mișcare, așa un partid. Și dragilor, Mircea Badea e tipul ăla care protesta în boxeri împotriva lui Băse, că așa-i șoptea Voiculescu. Dar o dăm în bălării și povești nemuritoare, așa că revin.

Ia uitați ce scria Clotilde acum ceva timp:

Trăim un fals experiment politic, partidele de dreapta adoptă măsuri de stânga și invers. Ideologii din epoca comunistă plutesc pretutindeni vopsite în doctrine democratice. Agresivitatea unor lideri politici fără nici o înzestrare dețin funcții de decizie importante în stat, condamnați penali care conduc partide, un fost șef de stat atacă neobosit justiția și plagiatori care se consideră mari intelectuali sunt doar câteva exemple. 26 de ani aceste false teme au guvernat țara și vă întreb, ce au oferit înafară de interesele lor transpartinice?

-Clotilde ARMAND-

Ideologii din epoca comunistă plutesc pretutindeni vopsite în doctrine democratice.”

REPLAY

Ideologii din epoca comunistă plutesc pretutindeni vopsite în doctrine democratice.”

REPLAY

Ideologii din epoca comunistă plutesc pretutindeni vopsite în doctrine democratice.”

REPLAY

Ideologii din epoca comunistă plutesc pretutindeni vopsite în doctrine democratice.”

Ha? Poate PSD-ul. Dar, să vedem explicația altor lideri USR.

L-am întrebat pe Shere Marinescu: politica spre care se îndreaptă USR-ul, e de stânga sau de dreapta? Răspunsul e fantastic: „Nu e nici de stanga, nici de dreapta. E despre ce crede USR ca ar trebui facut in Romania.” Am continuat. Ce crede USR-ul? Și pentru că feisbucul e mare, mi-a răspuns Mihai Gîrba, fost lider M10 Bacău, actual pseudo-partid absorbit (USR este, deci, un absorbant 🙂 ) și transformat de USR: „Legat de ideologie, am mai spus, în această ţară (România) se fură de cinci ori mai mult decât diferenţa între politica de dreapta sau de stânga.
Cred că momentan este mai puţin relevantă o dezbatere ideologică între politica de dreapta sau de stânga, dar totodată cred că este mai relevantă o dezbatere legată de oamenii politici vechi şi corupţi vs. oamenii politici noi şi curaţi.”

Oameni noi și curați, frumoși, cum s-ar zice pe un vibe flower power, luați din M10 sau cine știe ce alte structuri fantomatice. Nu m-ar mira o alianță între noul partid al lui Marian Munteanu și USR. Alianța Noastră 🙂 Mă rog, „noul” e un cuvânt ieșit din context, având în vedere epavele politice eșuate în pustiul Alianței.

USR-ul este, practic, o chestie care cred că s-ar vinde mai bine la compania care a lansat oul kinder în 1974, în Italia, decât pe scena politică. Pentru că, iată, ni se pregătesc surprize. Or fi de stânga, de dreapta? Nu, sunt de centru. Că doar cu toții știm vorba aia… „viața-i ca un joc de meci, bagi mingea-n poartă și pleci”.

V-am pupat. Ne auzim curând cu materiale interesante. Mă refer la câteva video-interviuri cu independenții Cernea, Paleologu și Staș. Pe viitor, ce vă doriți? Câteva cuvinte de la liberali? Că la pesediști nu prea mă bag, sunt născut sub semnul taurului și fac urât la roșu.Kinder_Surprise_halved.jpg

sursă

 

