Ieri, 19 decembrie, a fost ultima zi de mandat pentru aleșii de pe 11 decembrie 2012. Deși am mai scris despre aceștia, țin să amintesc într-un foarte scurt articol cine sunt cei 3 parlamentari care ar fi meritat încă un mandat ca reprezentanți ai poporului, fie la Cameră, fie la Senat. Vorbim de doi deputați și un senator.

1. Theodor Paleologu

maxresdefault

captură de ecran via „Dialoguri”

L-am nominalizat pe domnul Paleologu în seria independenților care pot face diferența în Parlament și iată că a făcut diferența și la vot. Deși nu a obținut numărul minim de voturi necesare pentru un nou mandat la Camera Deputaților, fostul liberal a obținut cel mai mare număr de voturi din „gașca” candidaților independenți de la aceste alegeri. Este un militant important pentru educație și cultură, totodată și fost Ministru al culturii, care din păcate nu va reuși să susțină la fel de mult că până acum aceste domenii. Activitatea sa din legislatura 2012-2016 o găsiți aici.

2. Remus Cernea

capture

Pe domnul Cernea l-am cunoscut în pre-campania electorală, când l-am invitat de asemenea la dialog, materialul fiind urcat aici, pe blog. Activist civic înainte de a fi politician, Remus Cernea m-a impresionat din două motive foarte simple: în primul rând și-a respectat promisiunile față de alegători, militând pentru niște drepturi tabu pentru România, iar în al doilea rând prin faptul că a demascat tot ce înseamnă abuzuri în Camera Deputaților, de la erori intenționate pe procedură, până la absenteism. Apropo, o chestie foarte, foarte faină ( ): în ultima zi de mandat, a făcut o ultimă propunere legislativă, care îmi place mult și pe care o voi comenta zilele următoare. Tare, nu? 🙂 De asemenea, activitatea sa ca deputat în mandatul 2012-2016, poate fi găsită aici.

3. Dragoș Luchian

img_4138-1

Pe domnul senator (nu am să renunț la acest apelativ) Dragoș Luchian l-am lăsat la final tocmai pentru a separa deputații de senatori, pentru că în acest articol fac nominalizări, nu topuri. Despre domnul Luchian am mai scris cu drag fiind probabil printre singurii, dacă nu chiar singurul politician băcăuan cu bun simț și dornic de a căuta soluții pentru progres, reale și realizabile pentru Bacău, așa cum a și demonstrat de altfel ca viceprimar în perioada 2008-2012. Îmi pare rău că nu a mai candidat în acest an și că astfel iese, cel puțin pentru moment, din viața publică, unde ar fi avut un cuvânt important de spus și, mai ales, multe lecții de dat unora, fie că vorbim de corupți, penali, sau datornici cu 4 mandate. Este omul cu bun simț și soluții reale, pe modelul Cioloș dacă vreți un exemplu concret și apropiat, care lipsește din păcate (cel puțin eu nu am văzut vreunul) din actuala legislatură. Fișa sa de senator poate fi consultată aici.

Așadar, asta este lista celor trei parlamentari care, după mine, ar mai fi meritat cel puțin încă un mandat în Parlamentul României, pentru că mai au multe lucruri de oferit cetățenilor, spre deosebire de alți aleși, pe care îi privesc cu maxim scepticism.

Mult succes în continuare!

 

